Sa pogledom prema Dunavu, podignuta je kuća koja upečatljivom tamnom opekom i tirkiznim detaljima u okruženje uvodi potpuno drugačiji izraz, nastao novim čitanjem uobičajenih materijala. Pored same boje opeke po kojoj se ova kuća ističe, detalj staklenog vetrobrana-nadstrešnice ispred ulaza, korišćenje boje oko prozora, te upotreba kutije za roletne kao fasadnog ornamenta ovoj kući daju upečatljiv izraz međunarodne estetike, kakva se češće može sresti u zemljama Severne Evrope.
Smeštena na padini prema reci, kuća zadnjom i bočnom fasadom odaje introvertan utisak, kojim sa jedne strane čuva privatnost korisnika u odnosu na okolne parcele, a sa druge minimizira uticaj osvetljenja kuće na okruženje, te se tamnim tonom opeke noću stapa sa prirodnim pejzažom. Tamno sivo fasadno platno sa Arterracotta fasadnom opekom posebno akcentuje geometriju kuće, koja se u procesu projektovanja razvila iz arhetipske kuće sa dvovodnim krovom, u savremenu geometriju nastalu usecanjem terase i propuštanjem pogleda kroz kuću.
Trem ispred kuće projektovan je kao minimalistička drvena platforma koja u svetlim tonovima dodatno dovodi do izražaja tamnu fasadu kuće i upečatljivu staklenu nadstrešnicu. Ovaj kontrast materijala stvorio je prijatan i savremeni ambijent u kojima se susreću ambijentalne vrednosti prirodnog okruženja i savremenog arhitektonskog izraza.
Usečena u gabarit tako da ograniči visinu objekta i propusti pogled sa višeg dela parcele, terasa kuće formirana je kao privatna oaza sa pogledom na Dunav. Dizajn terase prati moderan izraz ostatka kuće, sa Arterracotta crnim krovom, crno-belim pločicama izražene geometrije, koje uz nisku zidanu ogradu omogućavaju da u prvom planu ambijenta bude reka.
Unutrašnja arhitektura kuće organizovana je tako da podrži boravak tokom cele godine, dok su prostori dnevne sobe, kuhinje i trpezarije organizovani linearno u otvorenom planu naglašenom dispozicijom nameštaja i pružanjem Struja d.o.o rasvete, u kom trpezarijski sto kao mesto okupljanja zauzima centralnu poziciju. Fasadni otvori velikih dimenzija koje je izveo Jesal omogućavaju brisanje granice enterijera i eksterijera i korišćenje trema kao kontinualnog dela dnevne zone.
Dvostruka visina dnevne sobe naglašena je sivim kaminom kao akcentom, kao i visokom policom za knjige koja naglašava vertikalnost prostora. Iz enterijera se spoljašnji prostor sagledava kroz velike staklene površine, akcentovane plavom bojom sa spoljne strane, čime kadar sagledavanja okruženja nije artikulisan samo geometrijom prozora, već i plavom bojom kao umetničkom intervencijom na vizuri.
„Klijenti su imali posebnu želju da se ujutru probude sa pogledom na Dunavom, što je ispoštovano dizajnom galerije na koju je smeštena spavaća soba i njenog velikog horizontalnog prozora.“ – MZ Studio
Plavetnilo Dunava prevedeno je i u kupatilo u vidu keramičkih pločica, koje se pružaju do polovine zida, citirajući rečni horizont u prostoru kupatila. Kombinacija boja tamno sivih i plavih pločica zajedno sa staklenom tuš kabinom u drugačijoj proporciji ponavlja motive sa fasade, stvarajući sklad između enterijera i eksterijera.
Kuća po projektu Milene Zindović i MZ Studija kombinuje elemente tradicionalne arhitekture vikend naselja i pažljivim projektantskim potezima stvara potpuno novu geometriju koja istovremeno proističe iz svog okruženja i u njega uvodi savremeni kontrast međunarodnog stila.
Izvor: DaiBau (tekst: Milja Mladenović)